ijsland.reismee.nl

Reykjavik naar huis

De laatste update van ons reisverslag.

Gisteravond hebben we van een laatste maaltijd in Reykjavik genoten. Bijna al onze laatste kronen hebben we erdoor gejaagd nu is dat niet zo moeilijk daar hoor. We waren met de auto naar de stad gereden aangezien Carolien ietwat stijf was en we al genoeg beweging hadden gehad. Carolien zag voor het restaurant een beeld staan waarmee ze graag op de foto wou, dus al geschiede. Het werd een prachtig paar.

We hadden wel pech met de winkels, die waren op een enkeling na allemaal gesloten. Scheelt ook met geld uitgeven toch? Bij terugkomst in ons hotel nog een drankje genuttigd en daarna snel slapen.

We zijn vanmorgen vroeg vertrokken. We hadden in het hotel extra vroeg ontbijt, zodat wij onze vlucht om acht uur niet zouden missen. Karin had gisteren nog een gedetailleerde kaart van de omgeving gekocht en net toen wij wilden vertrekken kwam de hotelreceptionist nog naar buiten om te vragen of we een roadmap hadden gekocht, 'Ach, nee' riep Karin meteen enthousiast, 'we weten de weg zo wel te vinden naar het vliegveld'. Dat was heel goed zei hij, maar of we toch nog even de gisteren gekochte map wilden voldoen !

Enfin, we arriveren mooi op tijd op het vliegveld al waar we onze prachtige 4 x 4 weer inwisselen. We hebben zo'n 2400 km gereden in 7 dagen tijd en de meneer van Avis zegt dat hij trots op ons is. Nou is dat niet zo boeiend, maar zelf zijn we wel uitermate tevreden over de afgelegde afstand. We hebben het mooi geflikt om in 7 dagen het eiland rond te rijden en ook alle bezienswaardigheden mee te pakken! Als we ooit naar IJsland terug gaan, is het echt voor de lol, want 'been there, done that, seen it !' is naar ons idee echt van toepassing op deze reis.

We boarden nadat ik nog een te gek ijslands vest op het vliegveld koop. Daar zullen de meningen thuis wel over verdeeld zijn, want naarmate mam ouder wordt, is niet alle kleding die zij koopt meer automatisch leuk en kritiek wordt regelmatig geleverd. Maar goed, mam is blij !

Karin: Natuurlijk had het heel wat voeten in de aarde met het vest of trui die Lien wilde. In eerste instantie moest het natuurlijk een gevoerd exemplaar zijn aangezien wol kriebelt. Dus familie houd me op de hoogte als ze het erover heeft, want dit vest is zonder binnen voering. Ikzelf heb niets gekocht als souvenier behalve voor ons de boekjes met prachtige foto's van het land zelf. Voor mijn zoon een slof cigaretten, ja ja en voor dochterlief een kettinkje met een stukje lavasteen eraan.

Aangezien het vliegtuig op tijd is vertrokken zullen we rond half 1 (oeps turbulentie) landen op Schiphol. Dan is het voor Lien en Piet nog een uurtje naar huis en wij rijden dan richting mijn ouders, de hond ophalen en zullen iets later thuis zijn.

We hebben een mega week gehad en ik geloof dat wij allen nogmaals naar dit wonderschone land willen, in de zomer, om de hoogvlakten te bezoeken die in de winter onbegaanbaar zijn. Misschien doen we dat weer met z'n vieren, zou leuk zijn toch??

Wij hopen dat jullie genoten hebben van ons gekriebel en de foto's op ons blog. Iedereen die twijfelt of ze wel of niet naar IJsland moeten gaan, wij zeggen: Doen!

Thuis:

We hebben Piet en Carolien iets na 14.00 thuis afgeleverd (heel!) en hebben snel een broodje gegeten en koffie gedronken. Ik wil toch nu naar huis en we moeten het hondje nog ophalen bij mijn ouders. Het is voor ons toch nog bijna 3 uur rijden, 2 uur naar pa en ma en dan nog klein uurtje naar huis. We kunnen alles zonder oponthoud redden en eindelijk zijn we tegen half zeven thuis. Het is heerlijk om weg te gaan, maar het gezegde is:

Oost west, thuis best!

pa en ma dr.

zo is het altijd al geweest oost west thuis het best. bedankt voor de prachtige verhalen ik heb op afstand ijsland bezocht door de verhalen en de foto"s.
mam